Dlatego przygotowaliśmy garść wskazówek dla kierowników. Dzięki nim pracownicy będą bardziej produktywni i będą się czuli częścią zespołu – niezależnie od tego, z jakiej lokalizacji świadczą pracę.
Intensywna komunikacja
W trakcie dnia wysyłaj pracownikom wiadomości na czacie, aby utrzymać z nimi kontakt. Staraj się odpowiadać na e-maile bez zwłoki, aby nikt nie poczuł się zlekceważony czy zignorowany.
Kultura pracy zespołowej
To prawda, że za kulturę pracy zespołu odpowiadają wszyscy zainteresowani, jednak to szef nadaje ton. Dbaj o otwarte i tolerancyjne środowisko pracy, w którym pracownicy mogą bez obaw mówić co myślą i dzielić się pomysłami. Nie zapominaj o celebrowaniu indywidualnych i zespołowych zwycięstw; przykłady dobrej współpracy doceniaj na forum.
Nazywanie wyzwań po imieniu
Nie ma sensu ukrywać, że ten tryb pracy ma swoją specyfikę. Zachęcaj pracowników, żeby otwarcie zgłaszali problemy i nie zamykali się na nowe rozwiązania, które mogą podnieść efektywność.
Wykorzystanie technologii
Komunikacja to nie tylko e-maile. Od czasu do czasu sięgnij po telefon i przeprowadź rozmowę na żywo. Nie możecie się spotkać osobiście, ale od czego są wideokonferencje i czaty grupowe, angażujące cały zespół.
Regularny kontakt
Codzienne albo raz w tygodniu przekazuj członkom swojego zespołu najnowsze informacje z podsumowaniem aktualnych zadań, wyzwań i osiągnięć.
Dobry menadżer to taki, który jest dla zespołu i z zespołem. Choć obecna sytuacja mocno to utrudnia, warto szukać metod, by być blisko ludzi.